Saairun (Pengembara) dengan lirik dan terjemahan

 

Mawlaya Ya Mawlay
Mawlaya Ya Mawlay
Mawlaya Ya Mawlaya
Mawlaya Ya Mawlaya
Mawlay

Tuhan yang memanggilku
Kekasihku yang hampir denganku


Mawlaya Inni Sairun
Lid Dini Hatman Sairun
Fal Qudsu Sohat Ghadirun
Adma Fuadit Thohiru

Wahai Tuhanku,
Sesungguhnya aku hanya pengembara
Untuk agama Engkau aku akan terus mengembara

Al-Quds menjerit-jerit memanggilku
Hancur hati aku mendengarnya

 

Wa Nida’ul Aqsa Bkani
Fajra Wijdani
Wa Dhomirul Ummati Ya Rabbi
Mata Bila Jani

Panggilan Aqsa membuatku menangis
Meluluhkan jiwa ragaku kesedihanku
Kerana jiwa dan hati umati ini telah mati dan tidak dapat dihidupkan
Maka ia tidak dapat merasa

 

Mujrimun Qolu Li Anni
Arfudhuz Dzullal Kabir
Arfudhul ‘Isya Bisumtin
Dhommahul Qahrul Marir

Mereka kata aku ini penjenayah
Kerana aku menolak penghinaan besar ini
Kerana aku menolak untuk terus berdiam diri

 

Falyaqulu Ma Yaqulu
Anta Man Arju Ridhoh
Anta Man Ta’lamu Anni
Laka Arkhastul Hayah

Maka katakanlah apa yang engkau hendak kata!
Pada engkau ya Allah aku harapkan keredhaan
Hanya Engkau yang Maha Mengetahui
Sesungguhnya aku sanggup menggadai nyawaku untukMu

 

Ya Man Ruwait, Bi Dimaika Asyjaral ‘Izzati Wal Intisar
In Yasriquka Min Tarikhina, Lan Yanzi’uka Min Sudurina

Wahai orang yang telah syahid
Dengan darah-darah engkau maka hiduplah pohon-pohon
Izzah (kemegahan) dan Intisar (kemenangan)
Jika mereka mencuri Al- Aqsa dari sejarah kami
Mereka tidak dapat mencuri Al-Aqsa dari hati kami.

 

Ya Syahid Ya Syahid Ya Syahid

Wahai syuhada’ Wahai syuhada’ Wahai syuhada’
(Mereka yang menjual nyawa mereka untuk Allah)

Muhammad Husayn, Mawlay

 

Jika anda menyukai lagu ini, sila menderma 5 euro/pound/USD untuk Palestin membantu saudara-saudara se-Islam kita di bumi Palestin yang terjajah demi membebaskannya. Bantuan akan disalur kepada anak-anak yatim dan ibu-ibu tunggal di Gaza, Palestin ='(

KLIK SINI

 


Comments
2 Responses to “Saairun (Pengembara) dengan lirik dan terjemahan”
  1. hks says:

    salam, nice one, akhi, ada tk lyrics in arabic?

    • ibnutoha says:

      ada tapi kalau diletak di wordpress tulisan arabnya jadi sangat celaru sbb mungkin masalah font.

Leave a Reply

